Pamatuji na jednoho stárnoucího šéfa, tuhého komunistu, který si i po revoluci především prostřednictvím zastrašování udržel pozici a s naprostým klidem razil heslo „teď to bude po mém, až budete u moci vy, udělejte si to jak chcete“ Ve chvíli bez napětí na sebe práskl, že jeho dcera se stala ředitelkou nějaké neziskové agentury. Bylo to v době, kdy o těchto institucích nebylo téměř slechu a člověk si pod tím představoval samé bohulibé činnosti. Od té chvíle jsem ovšem začala pochybovat a pochybnosti se, bohužel, vyplnily.
Agentura dnes je vesměs cosi, co funguje na vymahačském principu. Nevyužiješ našich služeb? Tak se těš. Co jsme si o tobě ještě nezjistili vyhledáme, dle potřeby upravíme a předhodíme davům. Už dávno nepotřebujeme pěsti ani bouchačky, davy udělají práci za nás. Budeš poslušný a objednáš si u nás PR na cokoliv? Slátat páté přes deváté je naše výsostná odbornost, vrchovatě používáme ke zmatení cizí výrazy, umíme se zaštítit vědci, odborníky, experty, jak je libo. Naše stostránkové výstupy jsou v barevném provedení, samá tabulka s údaji z nejrůznějších ročenek, občas nám vypomůže i studentík se svojí bakalářkou, dle zadání zpropagujeme jakékoliv argumenty. Takže dnešní rozumný velkopodnikatel či politik má svou rodinnou agenturu, která mu vyrábí ty potřebné kampaně. No a my, ovčané se nad těmito kampaněmi rozvášňujeme, vzájemně se osočujeme, fandíme těm z východu nebo těm ze západu, ale strůjci celé této hry obhlížejí své obsáhlé sbírky obrazů, aut, či čeho jiného, brázdí vlny na jachtách, objednávají každodenně tři jehňátka pro požitek, někteří tráví čas v luxusních duchovních ášramech a bůhví co všechno patří k tomuto stavu. Určitě k němu nepatří zájem o to, co z jejich kampaní vzniká.
Vykašleme se na kampaně, ignorujme je, dejme najevo, že víme, že se jedná o podvody.
Článek https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kurovec-sumava-jizni-cechy-spor-ministerstvo-zivotniho-prostredi.A190812_100945_domaci_karb o kampani proti kůrovci, kterou si objednal jihočeský kraj u agentury spojené se Zimolou v rozporu s vlastními pravidly veřejných soutěží, se může jevit mimo zde popsané principy. Myslím, že naopak zcela potvrzuje zde uvedený vymahačský způsob získávání zakázek: nedáte zakázku? – máme toho na vás dost.