Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse

"Umělci"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56a97n29a 68L84a67n37g63o90v32á 2375726170523

Myslím, že v moderním umění jde především právě o nápad, jak se má představa, myšlenka či pocit ztvárnit - JÁ si terorismus představuju takhle, JÁ vidím oblohu takto atd. A tady se pohledy jedinců mohou diamterálně rozcházet.

+1/0
9.2.2017 15:07

J46a22r30a 83R59a95n39k 1761846109641

Autobusy jsem nevidela, za to mame posledni 3 dny ve vsech zpravach o vrazdach v syrskych vezenich....uz 40 let...

https://www.theguardian.com/world/2017/feb/07/up-to-13000-secretly-hanged-in-syrian-jail-says-amnesty

0/−3
8.2.2017 21:05

R69a71d93k69a 12P54o40k97o46r52n58á 1668373263345

Kdybych nebyla v obraze proč to tam je, tak bych si myslela, že místní řidiči autobusů protestují za zvýšení platu...;-D

+3/0
8.2.2017 18:31

M96a68r11t56i13n 81R98a98m 9531564301972

Asi to bude to kulturní obohacení;-)

+3/0
8.2.2017 16:48

E66v43a 12H79a23s29n13í25k95o43v92á 1884761956744

Pro mě musí umění splňovat dvě věci - nadčasovost nebo pracnost.

Kdyby Syřan namalovat obraz "Odstřelování Allepa", za sto let by všichni věděli, o co se jedná. U postavených autobusů za měsíc lidi nebudou tušit, proč to tam proboha trčí. Navíc jeho "umění" ruší lidi, co si chtějí vyfotit historickou památku (i když rekonstruovanou).

+3/0
8.2.2017 16:15
Foto

M70a10r86i54e 92P67o35k97o69r74n38á 9955824690

Já považuji za umění jen ten artefakt, který mluví sám za sebe. Nemusí to být jen zobrazení postav nebo přírody, jsou to třeba i ornamenty, barevná či geometrická kompozice. Jakmile se k tomu dodává výklad, co to jakože má představovat a bez tohoto výkladu je to jen kupa harampádí, tak to není žádné umění. To svede každý jouda, stačí jen vymyslet nějaký ten popisek.

V Andersenově pohádce taky lidi obdivovali ty císařovy šaty, protože jim někdo řekl, co mají vidět. Tady je to podobné:-/

+8/−3
8.2.2017 13:59
Foto

J72a50k23u80b 55R73o64t43h 5719453471336

Paní Pokorná, abych sem necpal odkazy (vy si jistě najdete sama), dám sem jen pár jmen tehdy (i dnes) asi nejslavnějších autorů a jejich děl. Jste si jistá, že vám nikdo nemusí vysvětlit, co to vlastně je? A přitom nikdo nezpochybňuje, že jde o umění:

Carlos Schwab: La mort du fossoyeur

Khnopff: The caress

Jan Zrzavý: Údolí smutku

Jaroslav Panuška: Prtioko (fakt!!!)

Viktor Olíva: Piják absinthu

Josef Váchal: Sabat

+7/−1
8.2.2017 14:20

Z10d37e63n75ě22k 78Š17m17e38r97d66a 6110371401410

Srovnáváte nesrovnatelné.

+2/0
8.2.2017 15:40
Foto

M44a42r14i84e 32P30o55k33o92r78n18á 9315314190

Když jsem se procházela např. v Musée d'Orsay, tak jsem ani neletěla ke každému obrázku, abych si přečetla popisek. Tam stačí vnímat atmosféru obrazu, soulad barev apod. U všech těch děl, která jste uvedl jako příklad, je pro mne ten popisek irelevantní. Ten obraz něčím působí a je na mně, abych to nějak vnímala nebo abych konstatovala, že zrovna tohle mne neoslovuje. Popisky u zmíněných obrazů jsou spíš pro jejich rozlišení, aby se vědělo, o kterém konkrétním obrazu je řeč.

Rovněž u nějakých monumentálních plastik na náměstích nemusím přesně vědět název díla. Buď je to naprosto zřejmé, nebo je to něčím krásné a zajímavé, třeba tvarem, nějak to doplňuje okolní architekturu nebo je to jen trochu upravený kus přírodního materiálu, který je sám o sobě zajímavý.

Rozhodně to nejsou ty tři autobusy.

Mně by byl úplně ukradený nějaký popisek. Já bych za tím viděla třeba ta velká auta z Nice a Berlína a ptala bych se, co představuje to třetí auto. Ovšem když to magistrát povolil, je to věc Němců a otázkou je, kolika z nich se to líbí.

+5/0
8.2.2017 15:52

A36d37a50m 17H68r66o96z44a 9922628594881

Vy také zřejmě patříte mezi ty, kterým je vždy a hned vše jasné, že?

0/0
8.2.2017 14:25
Foto

L74u40d74ě83k 21M52a25z42u29r11e67k 7600246121549

Souhlasím a dávám karmu! R^

Od té doby, co jsem zhlédl také například "uměleckou performanci" nahého profesora Kohouta, mě něco takového zas až tak nepřekvapuje.

Očekávám už jen, že za "umění" či "umělecký protest" bude brzy označeno třeba hromadné kálení na veřejnosti za nejrůznějších "angažovaných výkřiků" a v přímém přenosu ČT popř. CNN. Rv

+9/−5
8.2.2017 13:08

J14o70s95e13f 56L84e96i11n69e25r 8927689727432

Jsou lidé, kterým svoboda holt nesvědčí a těžko se s ní smiřují. Jó, ideologie, to je něco jiného, v tom si přímo lebedí, že?

+5/−5
8.2.2017 13:18
Foto

L10u48d51ě35k 42M55a24z58u19r67e65k 7150886891349

Pane Leinere, je poměrně běžným omylem plést si svobodu se svobodou sprostoty, oplzlostí, urážek, napadání, apod.

Obdobně bývá častým omylem plést si ubohost s uměním nebo slušnost se slabostí.

Jinak souhlasím, že nadřazená ideologie může pro někoho znamenat, že se cítí být lepší, než ostatní.

+6/−2
8.2.2017 14:22

V69o89k92o65u21n 92V72l96a58d12i14m77i39r 8152678279838

Mate pravdu. Pan president by se tim mel ridit.

+3/0
8.2.2017 16:30

J51o98s29e62f 26L35e80i56n40e55r 8617389477512

Pane Mazurku, ty oplzlosti jsou ve vaší hlavě, článek pojednává o třech

autobusech před kostelem v Drážďanech. Nějak jste ztratil nitku.

+3/−2
8.2.2017 17:02

M94i17r76o98s35l10a12v 60K49u37l50h91a33v38ý 5769842531

Ale neztratil p. Leinere; nejbližší vysvětlení, když nejde o divnou autonehodu, je symbolika teroristických útoků; zvláště výskyt takového protestu právě v Německu. A správně už se zde někdo ptal: ten třetí je výstraha nebo potvrzení, že už je další připraven!

+1/−1
8.2.2017 23:06

J50a49r81a 62R89a70n71k 1521636219191

Je to smutne, 40 let niceni etiky a moralky urcite zapracovalo, pak mel Zeman pravdu o svych hlupacich, oni mu to vse veri;-(, malo lidi se v CR snazi dopidit pravdy, zvlaste ted, kdyz "fake news" jsou in, ono je lehci verit hloupostem, nez si najit pravdu.

http://boingboing.net/2017/02/06/putin-and-fox-news-bill-or.html

0/−3
8.2.2017 22:51

R80u47d20o67l21f 59P18r70o61c15h42á27z80k90a 3589909227344

Zase jste si nevzala prasky! Zeman, cesi....Vyfakt jste blazen

+1/0
9.2.2017 9:55

A12d51a78m 55H12r21o88z65a 9872158454151

vaše umělecká fantazie je poněkud "morbidní".

+2/0
8.2.2017 13:20
Foto

J55a70k87u91b 79R12o26t81h 5809723301166

A vy byste jistě byl v přímém přenosu, soudě podle vašich textů.;-D

+2/−1
8.2.2017 13:31
Foto

J32a47k18u31b 10R71o41t78h 5589283611686

Je děsivé, jak někteří jedinci mohou být o současném umění poučeni a informováni. A protože oni to za umění nepovažují, tak to žádné není a basta. Že?

PS Tak jste mne za komentář k vašemu textu nahlásil. Je vám líp?

+1/−2
8.2.2017 15:35

M39i34r44o98s78l54a70v 12K34u56l58h71a38v88ý 5209552741

Považovat každou hromadu šrotu za umění jen proto, že k tomu dá nějaký úchyl cedulku, to je opravdu zcestné. Dle této metody lze za umění prohlásit každý slepičinec!

+1/0
8.2.2017 23:10

A39n52t38o31n71í33n 63R13e66č65e26k 9735662556360

Kdyby diktátor Bašár Asad v r.2011 byl rozumný, tak mohl jednat se stávkujícími studenty o nějaké reformě jeho diktátorského způsobu vládnutí. Ovšem dal raději hned střílet do neozbrojených studentů a tím poštval lidi proti sobě. A byli to jak sunniti, tak šíiti i křesťané. A tak i to Allepo nemuselo být zničeno.

+3/−2
8.2.2017 12:57

M18i28r62o55s66l27a12v 35K11u27l81h74a87v46ý 5919212601

Můžete sdělit zdroj, kde jste vzal ty šiíty a křesťany???

Je všeobecně známo, že USA vycvičily a vyzbrojily protestující sunnity. Pravda je, že právě je, neozbrojené, Asad tvrdě potlačil i ostrou střelbou.

+1/0
8.2.2017 23:17

J84o14s29e74f 32L47e66i10n80e95r 8227889547382

To, už zase budou rozhodovat uliční výbory, o tom co je, nebo není umění?

+7/−1
8.2.2017 12:47

J67a11r31o62s19l35a64v87a 57K36o27m37b14e89r58c74o65v73á 5530647873629

Ruku na srdce -ta kompozice nějaké podněty k popuštění uzdy fantazie neposkytuje. Tak nevím, je-li chyba na straně autora či těch, pro něž je dílo určeno, tedy pro lidi.

0/0
8.2.2017 17:38

J35o60s84e80f 94L54e85i30n89e46r 8557879237722

Umění, je podaná ruka, záleží, jak ji kdo uchopí, nebo taky neuchopí.

+2/−1
8.2.2017 17:47

J66a82r81o84s94l95a55v91a 57K94o42m75b51e15r39c47o44v88á 5490157743699

No, taky se můžeme bavit o tom,co je vlastně ještě umění a co už ne.

Co je třeba kýč.

Nic, Vám se ta kompozice líbí, já jsemm si napsala svůj názor, toť vše.

0/0
8.2.2017 17:51

J76o38s40e20f 12L36e46i79n80e25r 8757849187822

Umění, není primárně o tom, co se někomu líbí, nebo nelíbí a u tzv.

performance, už vůbec, ne. Přeju hezký večer.

+2/−1
8.2.2017 17:57

J90a68r68a 90R16a43n13k 1891476289131

Uz po coup stareho Assada byla vezeni plna, tehdy v 80. letech uteklo jen do Kanady ca. 60.000 Syranu.

These men say they survived torture in a Syrian prison - CNN.com

www.cnn.com/2017/02/07/middleeast/syria-saydnaya-prison-detainee-stories/

10 hours ago - Those who made it out of Saydnaya prison paint a grim picture that corroborates much of what's described in a new Amnesty International ...

Inside Syria's prisons, where an estimated 17,723 have died since ...

www.cnn.com/2016/08/17/middleeast/amnesty-report-syria-torture-deaths/

'How I was tortured in a Syrian jail' - BBC News

www.bbc.com/news/magazine-35005825

Syria war: Doctor reveals horrific torture in prison as Amnesty ...

www.independent.co.uk › News › World › Middle East

Report documents horrific torture in Syrian prisons - LA Times www.latimes.com/world/.../la-fg-syria-prisons-torture-20160817-snap-story.html Flash - Syrian prisons: accusations of torture and executions - France 24 www.france24.com/en/20170207-syrian-prisons-accusations-torture-executions

0/−3
8.2.2017 21:09
Foto

J79a90k51u11b 66R47o18t96h 5959163531536

Má velmi drahá autorko, proč by to měla být provokace? A koho tím jako měl vyprovokovat? A k čemu?8-o8-o8-o

+5/0
8.2.2017 12:43

V84o93k29o55u77n 23V27l10a65d96i56m56i74r 8292588979418

Takova otazka.

Preci ty, co nejsou ani slunicka, ani prazskymi kavarniky ci dobrocosi k reakcim jake tu predvadeji.

+3/0
8.2.2017 12:54

A66d86a89m 22H17r31o45z93a 9772248774671

Podléháte, jako ostatně hodně jiných starých lidí, příliš názoru, že to co se nelíbí vám, není umění.

Zamyslete se například nad touto definici umění!

Umění je výrazem lidské kreativity a představivosti. Slovo umění pochází z latinského slova ars, což doslovně přeloženo znamená uspořádání. Uměním se většinou rozumí tvoření díla (nebo uměleckého díla), které využívá impulsů lidské tvořivosti, a které má jiný smysl, než jednoduše zachycovat. Umění je odlišné od řemesla a zájmových aktivit, hranice mezi těmito obory je ovšem občas velmi těžko definovatelná. Termín kreativní umění značí soubor disciplín, jejichž hlavním cílem je tlumočit a nebo diskutovat s divákem či posluchačem. Jako takové, umění zahrnuje různé formy od literatury (psaní prózy a básní); divadelních forem (tanec, hraní, činohra a hudba); vizuálního a sochařského umění(malba, sochařství, fotografie, ilustrování) až po formy, které mají funkční roli, jako například architektura a modní návrhářství. Umění může být také chápáno jako vztah k tvořivosti, estetice a vytváření emocí.

+8/0
8.2.2017 12:37

A87d21a76m 47H24r83o96z85a 9862358754301

Obzvláště ".....vytváření emocí" se tomu Syřanovi povedlo. Pegidu vytočil mistrně!

A vás zřejmě také ........... ;-D;-D

+4/0
8.2.2017 12:39

Z28d46e82n44ě94k 35Š46m88e19r65d38a 6280621411770

Pletete politiku do umění.

Emoce vzbudíte i položeným lejnem na chodníku před magistrátem a asi se o umění nebude jednat. I když kdo ví?

+1/0
8.2.2017 17:29

V71á83c61l98a98v 49K41o77p84ř79i19v59a 1454610215531

Provokace? Ano, Pegidu to provokuje. Proč by mě měl provokovat symbol barikády?

+4/−2
8.2.2017 12:01

N41o20v69o93s69a48d 11M97i52r77o87s57l31a81v 9578839828159

;-D...já si myslím,že i u nás je dosti tkzv.rádoby umělců a to přes tanky,autobusy né/ tykadla/ ale i dopravní značky atd..;-D

0/0
8.2.2017 12:10

V34o12k35o35u76n 80V85l68a96d63i85m75i10r 8372968219968

Ja si zase myslim, ze tato zeme jej jedna velika PEGIDA.

+1/−1
8.2.2017 12:41

R18a92d47k18a 33P81o62k56o30r60n83á 1558123313345

Můžete být rad, že tu mezi námi nežijete:-)...

0/0
8.2.2017 18:17

V76o39k36o19u28n 15V42l88a17d10i51m46i22r 8762768609598

Opravdu jsem pani Pokorna. Jen jaksi nechapu, co tento vas vykrik ma spolecneho s clankem ci diskusi.

+1/0
8.2.2017 18:51

R20a84d48k90a 45P96o11k29o72r78n56á 1298113233935

Jestli jsem to dobře pochopila tak si myslíte že Česko je jedna velká Pegida....A když nejste jejím příznivcem tak je logické, že by jste měl být rad , že tu nejste...To je jen konstatování ...žádný výkřik:-) .

0/0
9.2.2017 14:30

J42a60r97a 69R10a87n91k 1901746139391

Pane Novosade, fialova ruka mela uspech, zvlaste u Japoncu, musela jsem vysvetlovat a trcet tam hodinu:-)

0/−1
8.2.2017 21:12

P18e80t45r 49O78m53e10l34k44a 6275829435

A kdo je to MY? Zase nějaká lidová komise a její "atentát na kulturu" :-) To už tady jednou bylo.

+3/−1
8.2.2017 11:54

V40o42k35o88u55n 35V85l68a15d85i56m14i60r 8772168609708

To vite, stareho ps novym kouskum nenaucite.

+2/0
8.2.2017 12:42
Foto

M27a92r73t86i16n 87F29a83l32t10ý12n 9291766784768

No, tohle bylo asi taky umění ne? ;-)

http://zpravy.idnes.cz/plastika-v-bruselu-je-ceskou-ostudou-a-zesmesnenim-pisou-evropsti-blogeri-1u7-/zahranicni.aspx?c=A090114_141338_zahranicni_ipl

+1/0
8.2.2017 11:43
Foto

M58a27r67i37e 73J98a46n65d88o44v33á 8321333415876

A vaše filmy byly umění?

+1/−1
8.2.2017 12:46

J11a46r48a 62R26a33n19k 1551336549161

Vase fotogafie s mladsim thajskym pritelem nejsou take vzdy umelecke, to uz ty kocky hodnotim vice, pane Faltyne

0/−1
8.2.2017 21:14



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.