Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na tykání si dávám velký pozor. Patří výhradně tam, kde se obě strany na tykání domluví a nejlépe, když je to projevem vzájemné úcty. Mně tady zkoušel tykat tuším jen pan Hermánek a milé mi to nebylo vůbec.

Ale pozor, když někdo opravdu drze trolí a snaží se protějšek v diskusi vytáčet ironizujícími výkřiky a zesměšňujícími poznámkami, tedy chová se jako malý, nedorostlý fracek (bez ohledu na skutečný věk), a tudíž se sám chová způsobem, že si nezaslouží úctu, může být umravněn symetrickými prostředky. V duchu občanského zákoníku platí symetrie: když mi někdo hází šutry přes plot do zahrady, mohu mu je hodit zpět. Ale jenom hodit zpět, ne mu některým z nich rozbít hlavu.

7 0
možnosti
Foto

Asi již neplatí staré ,,pořekadlo": ,,TY PO MNĚ KAMENEM, JÁ PO TOBĚ CHLEBEM"(V). Hlavním se čím dál více stává onen hod, mnohdy až vrh;-)

1 0
možnosti
Foto

Tak osobně nemám pocit, že tykání je v pořádku. Tykám jen lidem, se kterými se znám a kde padla nabídka (oboustranná, jak jinak). Ale pohybuji se ve světe internetu již nějaký ten pátek a vidím, že komunikace ve virtuálním světe se značně odlišuje od toho, jak lidé komunikují v realitě. V obchodě taky nepřijdete a prodavačce neřeknete "dej mi rohlík, pipko!". Na druhou stranu, tykání svědčí o charakteru těch, kteří to bez souhlasu dělají. A všechno fakt administrace mazat nemůže, někdy zkrátka musí nastoupit obyčejná lidská slušnost. Osobně stále radím "diskutuj na internetu stejným způsobem, jakým bys mluvil se svým šéfem". Zdraví PB.

14 0
možnosti
MV

Přesně tak, slušné chování by stačilo.

3 0
možnosti
Foto

Podle mě jsou závadné všechny příspěvky řešící vlastnosti diskutujících a blogerů, ať už jsou skutečné nebo smyšlené. Diskutovat se má k věci.

3 0
možnosti
SN

:-).....Máte plnou pravdu! Souhlas bez výhrad! Tykání používají hlavně ti, který chybí argumenty a předpokládají, že tím zvýší svoji pravdu.

Nebudu to rozvádět, jsem pamětníkem, na střední škole, kde jsem v patnácti nastoupil, jsme si s děvčaty s gymplu, s kterými jsme bruslili vykali! V tanečních....slečno, smím prosit?

Doba se změnila....tomu nelze zabránit. Ve svém aktivním sportovním životě, jsem si tykal s lidmi o generaci mladšími, dnes si tykám s lidmi o dvě generace mladšími, je to v pohodě. Ale....to obhroublé,(jinak se to nedá nazvat), tykání na diskusích, pokud to není po vzájemné domluvě považuji za nevychovanost! R^R^R^

2 0
možnosti
JV

J94i69r90i 16V35r63a41b13e25c

7. 12. 2018 13:36

No jo, vy jste vykal,vykáte i rodičům ;-D

0 1
možnosti

Slušnost a vykání nemají nic společného. Je nějaký rozdíl napsat "vy ******" místo "ty ******"?

Podívejte se třeba na Angličany: zvířatům vykají, Bohu tykají.

0 0
možnosti
Foto

Ono to anglické you (ty, vy) ovšem znamená vykání.

Tykání v době Shakespeara znělo: thou = ty, thy = tvé, tvůj, tvá

3 0
možnosti
Foto

Tykám jenom lidem, se kterými se na tom dohodnu. Vnucované tykání, jako prováděl například legendární Hermánek, je mi rovněž nepříjemné a poukazuje na buranství takového tykače.

4 0
možnosti
Foto

K22a93r82e66l 92M62á51d48l45e

7. 12. 2018 12:05

Napsáno dobře, jen se mi nezdá, že by nevyžádaného tykání přibývalo. Už ani nevím, kolik let jsem na internetu, ale rozhodně jsem nebyl mezi prvními. Dlouho jsem to bral jako záležitost pro mladé kvůli jejich hrám. A v těch mých začátcích bylo tykání mnohem častější. A když se někdo ohradil, dostalo se mu odpovědi, že tady na internetu si přece tykáme všichni.

0 0
možnosti
Foto

J94a23k57u84b 60R15o24t22h

7. 12. 2018 11:45

Tykám jen těm, s nimiž se na tom dohodnu. A pak trollům, kteří blábolí mimo a je s nimi sranda. Viď, Pepo Nikle? ;-D;-D;-D

2 3
možnosti
Foto

To i s Vámi:-P A přesto Vám netykám. Asi mně chybí ta Vaše soudružská nuance;-)

2 0
možnosti
  • Počet článků 501
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1454x
Cítím se spoluzodpovědná za devastaci lidských myslí a chci něco udělat pro pozitivní změnu. Moje příspěvky jsou alternativou k většinovému pojetí

FB skupina od 03/2020: Poznámky Olgy Pavlíkové

Seznam rubrik