Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K77a89m91i66l38a 61B13r18a64n28n58a 4703806849716

R^ demokracii máme jen jednou za čtyři roky

0/0
3.6.2019 20:06

J93a29r82o32s54l80a25v 86L97i32m77a 1845327841

Zde vam mohu pomoci, pani Pavlikova. Cesko a cela EU se odklonila od skutecne demokracie jiz za vlad kralu a cisaru. V techto rezimech (konstitucni monarchie) jen politicke strany mely na vrch. Jedinec musel stat v houfu strany a musel poslouchat ty vudce, kteri ovladly celou stranu.

To se deje do dnesniho dne. Nemecko je ukazkou teto demokracie. Jeji podpora je v obcanske discipline a nevymizela z mysli obcanu. Nase, ceska, nasledovala trend zapocaty 1863, kdy se Rakousko stalo konstitucni monarchii. Stejne jako v Nemecku, stranicka "vrchnost" nas ovlada a nedej boze, kdyz se mala cas zvolenych odstepi od te vule vedoucich.(jeste dnes). Vzpominka na zakon proti koureni v restauracich je desivym prikladem.

CR ma k te "stranicke demokracii" jeste jeden problem. Nedostecna a nepropracovana Ustava nam prinasi mnoho problemu v dennim zivote. Jiz otazka "koalice" je v rozporu s tou skutecnou demokracii. Snad jen Francie ma tento problem castecne vyresen. Charles deGaulle zmenil Ustavu a vratil se (sice ne uplne) k te recke definici demokracie. Jejich "pata republika" je politicky silna a ma moznost jit kupredu. Jejich "kontrolni" ustanoveni vsak neni tak silne. Na toto "unikum" si musime prostudovat americkou ustavu, kdy kontrolni system nese jmeno strujce tohoto systemu primo v Ustave Spojenych statu. (jmeno francozkeho barona)

Protoze CR ve sve Ustave nezna tento system, (a pokud vim, zadna zeme EU ji take nema), proto se vam zda, pani Pavlikova, ze ta demokracie mizi ze zemi zapadniho sveta. Pridate-li jeste silu "socialni spravedlnosti" v dnesni Evrope, tento pohled jeste zvetsuje.

+2/0
2.6.2019 17:40

J88i11ř69í 26K19i60n49d79l 2528797533567

Vy osobně nevíte co je demokracie. Vy jste to opsala přesně z Wikipedie. Pro vaši informaci a doplnění vzdělání. Demokracie je založena na principu svobody a rovnosti všech občanů. Politická rozhodnutí vycházejí z vůle většiny, při rozhodování se menšina podřizuje většině, aniž by se musela vzdát svých práv a svobod. Základní vlastnosti demokracie je princip suverenity lidu, ten je nejvyšším držitelem veškeré moci ve státě je lid, který volí své zástupce, kteří po určité období řídí stát. Vůle lidu se uskutečňuje prostřednictvím voleb konaných v pravidelných intervalech Tohle je i u nás a i v zemích, kde je tržní hospodářství.

+3/−2
2.6.2019 16:46

O24l14g82a 28P70a13v45l16í79k22o57v77á 6954318627122

Nevím, pane Kindle, zda si uvědomujete, že jste velmi útočný diskutér. Buď je příspěvek po vašem, pak je to O.K. Když není, popíšete autora (nejem mne) jako studenta VUML a blba. Tak vám dávám na vědomí, že vaše příspěvky, na které obvykle nereaguji, už mi daly docela představu o vašem rozhledu

+4/−1
2.6.2019 17:01

J93i43ř60í 76K79i33n75d27l 2878547713337

To jsem rád, že máte docela představu o mém rozhledu a tak tedy vidíte, že vidím dál než vy a to o hodně dál.

+1/−2
2.6.2019 22:35

J32a23r76o12s78l97a66v 21L13i78m60a 1745497261

Pane Kindle. Prispevek jste napsal presne podle Sokratese. Az po vetu:

"Základní vlastnosti demokracie je princip suverenity lidu, ten je nejvyšším držitelem veškeré moci ve státě je lid, který volí své zástupce, kteří po určité období řídí stát."

Osobne mam problem o "systemu" volby sveho zastupce. Sokrates hovoril o JEDINCI! My jsme vse rozmelnily na volbu stran. Ten jedinec je ztracen za "vedouci silu" kterekoliv strany.

Jinak souhlasim s vasi definici "te stare recke" demokracie.

+4/0
2.6.2019 18:26

J15i75ř52í 91K29i86n97d46l 2848187293767

Vždy těch bohatých je menšina a tedy nemohou rozhodovat o ničem. Z nich žije celý stát i ti co nedělají. Čím má stát víc bohatých, tím je víc bohatý sám. Za komunistů stávkovat znamenalo Jáchymov v kapitalismu mohl dělník stávkovat beztrestně.

+4/−1
2.6.2019 16:05

J75i89ř37í 65K40i26n40d21l 2828657453557

;-D Je vidět, že jste byla výbornou studentkou Večerní školy Marxismu - Leninismu. Žvásty jak z Rudého práva a Tribuny lidu;-D;-DRvRvRv

+2/−2
2.6.2019 16:02

O98l97g64a 50P97a25v81l85í36k63o27v10á 6734948347842

Když dojdou myšlenky, Rudé právo je naštěstí vždycky po ruce, co?

+2/−4
2.6.2019 16:31

J35i85ř38í 67K81i11n31d75l 2838477483447

Milá dámo napsta tento blábol "Skutečnou vládu mají korporace či oligarchové a personálně mají vládu v rukách bezskurpulózní mocichtiví jedinci s tlupou vděčných patolízalů." To je jako kdybych listoval Rudým právem. Něco tak hloupého může napst jenom kovaný komunista,

+5/0
2.6.2019 16:36

O43l37g42a 49P40a96v92l31í32k57o47v69á 6364438497222

Omezenost je velký problém mnohého současného člověka

+2/0
2.6.2019 16:45

J72i37ř90í 44K90i54n84d96l 2368767723967

Ano púaní Pavlíková to máte pravdu a na všem přikladu je to vidět.

+1/−1
2.6.2019 22:36
Foto

P75a87v65e60l 75V47á51v98r31a 2776685757116

omylam minus misto plus, neumim vzit zpět.

s utocenim pana Kindla mám velký problém. Olgo, držím palce, nechte ho bez komentáře:-)

0/0
14.6.2019 14:19

J13o62s77e47f 67S40l48a60v19í13č56e55k 4133526876513

Smím se zeptat co těmi kořeny demokracie máte na mysli?

+1/0
2.6.2019 15:48

O44l22g62a 34P94a54v43l90í86k92o88v91á 6504908937672

Ten blog jste asi nečetl, jinak by tato otázka nemohla zaznít

0/0
2.6.2019 16:35

V25l43a87d91i17m59í67r 46H34r46u66b84ý 4197143724939

V mnohém máte pravdu. V tom základním nikoliv: Ve větších státních útvarech (než je městský stál s malým počtem plnoprávných mužů) nikdy demokracie nefungovala jinak, než jak funguje teď. Vše ostatní je idealizmus. Mění se prostředky, cíle i sliby. Podstata, že zvítězí nejlepší marketing zústává. A voliči, neochotní přemýšlet také.

0/0
2.6.2019 15:34

O62l56g85a 64P16a51v15l58í28k86o60v74á 6514568197282

Pane Hrubý, zmínil jste ty plnoprávné muže náhodou nebo záměrně? My totiž žijeme v době, kdy jsou plnoprávní všichni dospělí občané a tudíž požadavky na realizaci plnohodnotné demokracie řeší, světe div se, i ženy.To, že momentálně vítězí nejlepší marketing, je pouze vizitka současné mentálně zaostalé společnosti. Kdy společnost vyspěje, nevím, ale pokud zůstane takto zaostalá, má vyhlídky pouze na život v nové totalitě

0/0
2.6.2019 16:43

V18l88a40d68i64m95í44r 84H53r26u10b58ý 4867583804819

Četla jste pozorně? Píši o městském státě, tedy o malém počtu voličů. Abych malý počet laskavým čtenářům zdůraznil (doufaje, že otroky a heiloty nezapočítají), upozornil jsem, že ani ženy ten počet nezvětšily. Nic víc.

Nevím, jestli se stala společnost generálně méně zaostalou. V současném období se to ovšem domníváme. Za dvě desetiletí to bude úplně jinak (otázka je, jak).

Není to zatěžující, ve všem vidět útok na rovnoprávnost žen? Smím napsat, že v současnosti jsou to ženy, které rodí?

0/0
2.6.2019 17:05

O30l94g38a 92P14a38v60l73í37k38o73v30á 6974928937772

Četla jsem nepozorně :-)

0/0
2.6.2019 17:09

V36l48a75d30i73m13í38r 66H22r10u21b89ý 4507563704689

:-)

0/0
2.6.2019 22:51

J15i77r54i 56V27r25a23b79e37c 3663402355319

Absolutní nesouhlas ! Ty vlády na západě (ve většině) nemůžete vůbec srovnávat s postkomunistickými zeměmi a s Balkánem.

RvR^

+5/−1
2.6.2019 15:13
Foto

J23i85ř60í 31J32i31r48o82u60d18e26k 8656719804134

Jistě. Většina z nich si historicky tuto ,,naší cestu" neprošla. Tedy mimo II.WW. A na tom ani Váš ,,nesouhlas absolut" nic nezmění:-P

+1/0
2.6.2019 15:19

P27e70t32r 80K67o14r25e30c48k47y 2593217343941

Také bych si dovolil ocitovat známého myslitele citovat myslitele a to Maxe Webra, který pravil řekl, že moc znamená možnost donutit lidí dělat to, co je proti jejich vůli. To platí dodnes. A dnešní politik dělá zákony, aby lidi přinutil k určitému chování, ale zároveň se brání tomu, aby občané mohli opravit jeho vlastní chybná rozhodnutí. A veřejnoprávní intelektuál vykonává moc tím, že lidem nepřetržitě vymývá mozek svými vlastními názory. A tak skutečné ohrožení demokracie spočívá v tom, že většina je zbavována možnosti kontrolovat své vládce a opravovat jejich sebestředná rozhodnutí a to u nás nehrozí, i když vyše uvedené pokusy zde běží již od sametu.

Takže na Váš dotaz za sebe odpovídám: spěte klidně, ano ,je zde demokracie a pokud si chcete ověřit jak vypadá opak, zajedte třeba na dovolenou do jižní Ameriky, nebo kam chcete vy sama. Ale nezameňujte Vaší nenávist k vládě, resp.jednomu členu vlády za konec demokracie v Čechcách to vážně nehrozí...a budte klidná AB bud odsoudí,nebo sám odejde;-D;-D;-D

+4/0
2.6.2019 14:48
Foto

J91i16ř71í 13J44i97r24o59u67d28e34k 8316859534684

I Vy máte pravdu. Autorka to sice ,,rozvinula" na ,,celý západ", a tam má i ona pravdu. Jinak ona demokracie, ač poněkud spíše její ,,demo", funguje. Pokud by nefungovala, nemohli bychom s i zde nikdo ,,cintat na pentli" ani na těchto stránkách;-)

+1/0
2.6.2019 15:16

P37e90t54r 44K19o61r65e44c59k66y 2273977653221

A to jak na Sorosově Seznamu, tak na Babišově MF dnes...:-)

+2/0
2.6.2019 17:06
Foto

J83i71ř20í 23J86i67r12o53u62d37e81k 8886669134134

R^ Máte v zásadě pravdu. Jde ,,jenom" o praxi ,,kontra" tím, co je proklamováno. Příkladem je ,,férová soutěž subjektů", kde ono slovo férová je též toliko proklamací, kterou v reálu lze těžko vymáhat.

+2/0
2.6.2019 14:38
Foto

P55a46v28e70l 61J20e56ř14á75b25e42k 4368713221450

Právě z tohoto důvodu nechodím k volbám. Aby měly volby skutečně avizovaný smysl, musí být splněna jedna nezbytná podmínka, a sice musejí být součástí demokratického systému. To, co tu máme my, není demokracie, nýbrž plutokracie atd., takže já se té šaškárny odmítám účastnit a tím ji podporovat. Jediný reálný přínos, který to pro mě (pro nás) má, je ten, že nám zvolení papaláši (ať už politici nebo třeba prezident – což je ještě větší komedie) krásně nastavují zrcadlo a je podle toho vidět, jak tady na tom momentálně jsme – mentálně, duchovně, společensky... zkrátka obecně vývojově.

Až si tohle lidi uvědomí (a začíná se tak dít) a budou volby bojkotovat ještě plošněji, těm zmetkům dojde, že už jim to nebaštíme a že to takhle dál nejde... :)

Karma.

0/−1
2.6.2019 14:34
Foto

J26i10ř57í 47J82i56r24o17u97d84e66k 8836379274614

Ono ovšem nejde toliko o ,,náš dvoreček", ač mnozí sotva dohlédnou od dvorečku hradního po ,,ten svůj". Autorka to prezentuje nikoli toliko na onen ,,náš dvoreček", ale coby realitu současnosti zdaleka nejen u nás, ale v celém ,,západním" světě. Nakonec to ,,avizuje" již v samotném nadpisu.

+1/0
2.6.2019 14:45
Foto

P29a94v61e40l 13J30e98ř36á14b11e37k 4668433971530

Však já to chápu. Ovšem na politické situaci ostatních zemí se osobně nijak nepodílím, kdežto tady se k tomu můžu nějakým způsobem (byť třeba "kontroverzním") stavět. Proto jsem psal o domácích volbách.

0/0
2.6.2019 14:51
Foto

J41i39ř41í 27J20i81r40o29u30d56e41k 8386309844934

Je zde voleb. právo. A jak s ním kdo ,,naloží", to je právo každého oprávněného voliče.

+1/0
2.6.2019 15:22
Foto

P36a28v86e24l 94J47e73ř41á18b24e27k 4728533451540

To je zcela zjevné – a já jsem popsal právě svůj přístup.

Jako byste chtěl polemizovat, ale nemáte jasno v čem. Vždyť si naše příspěvky nijak neodporují...

0/0
2.6.2019 15:27
Foto

J88i80ř19í 53J53i36r52o20u17d79e88k 8756419834714

Polemika, ergo v tzv.(!) diskuzi, to je skoro až ,,nonsens";-) Kdo nechce volit, prostě nemusí. Ale může. A někdy i pár hlasů může rozhodnout.

+1/0
2.6.2019 16:15

S91t78a51n19d74a 19N79o29v13á16k 8669973326124

:-).....já s Vámi také mimořádně souhlasím! Aniž bych to považoval za konspirační teorii, ten náš svět řídí několik bohatých darebáků, kteří ho postupně rozvrací k své podobě. Začalo to arabským jarem, dá se k tomu připočítat Majdan, vražda Kuciaka a jeho přítelkyně. Ba i pád dvojčat v Americe, kdy třetí mrakodrap spadl za 7 hodin po těch prvních dvou, pád trval 9,(slovy devět), vteřin a sesul se přesně do svých základů!

Otazník je i nad vraždou J.F. Kennedyho a jeho bratra Roberta.l Nejmladší už se raději politice vyhýbal.

Dovolil bych si k tomu přiřadit i Milion chvilek, které jsou vybavené materiálně, ozvučené, postavená pódia, to jistě není zadarmo a pochybuji, že by se na to manifestanti skládali.

Hlavně......stádo nesmí moc přemýšlet, to by bylo škodlivé ! R^R^R^

+3/−3
2.6.2019 14:23

P91e19t85r 82S74k66á59l29a 2757414660820

Máte pravdu v tom, že chování stáda a přemýšlení se vzájemně vylučuje. Hezký příklad je třicetiprocentní podpora pro Babiše.

+2/−1
2.6.2019 15:10
Foto

J17i78ř43í 16J71i41r56o46u31d48e31k 8446699454194

Právě jste se i Vy poněkud až stádně vyjádřil. Že by se i u Vás leccos vylučovalo?;-)

+2/−1
2.6.2019 15:24

P60a16v47e85l 38Č30e18r24n69ý 2127915666260

;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
2.6.2019 18:15

P21a72v12e19l 51Č91e12r10n84ý 2957435356500

:-);-D:-P

0/0
2.6.2019 18:15

O84t79t52a 87Z51a22b38i57l98a22n38s54k38ý 9621977633736

Kdybys Stando aspoň trošinku přemýšlel, nemohl bys napsat takové krávoviny:-)

0/−2
2.6.2019 18:19

S13t79a73n40d34a 58N46o21v91á77k 8439183756194

:-)......Pane Zabilanský, napište mi, prosím, něco k tomu a odborně vyvraťte, co jsem napsal!

Ještě mohu zmínit katedrálu v Paříži, kdy od nedopalku cigarety, nebo jiskry od rozbrušovačky hoří za hodinu krov z trámů 30 x30 cm v délce víc jak 100 m. Také konspirace? Zapaloval jste někdy v kamnech? Těším se na odpověď! !!!!!!!!

0/0
2.6.2019 20:07

O13t60t87a 44Z37a71b81i59l79a38n67s22k59ý 9721647233386

Ježíš Marijá, už ti to tady vysvětloval kde kdo, fakt na tom není nic nadpřirozeného a neobvyklého, jen prostá fyzika, prostý Stando:-)

0/0
2.6.2019 20:28

O13t45t21a 92Z63a60b19i59l31a16n76s59k43ý 9941497333136

...takže teď jste si vy šílení konspirátoři vzali na mušku i Notre Dame?:-)Víš o tom naprostý kulový a už je ti to podezřelé;-D

0/−1
2.6.2019 20:34
Foto

Z35d93e50n28ě70k 91M90a53t98u45š72k22a 7978736555776

... a vy jste někdy zapaloval katedrálu???

+1/0
2.6.2019 20:37

S49t39a72n63d26a 48N98o77v83á16k 8659153106454

:-).....TaK buď jste chodil při fyzice za školu, nebo jste nikdy v životě nezapaloval a ni ohníček! JSte člověk zvláštního myšlení ! ;-D

0/0
2.6.2019 20:50

O42t28t88a 56Z46a69b72i19l41a53n29s49k63ý 9251467473326

To mi říká zdejší Standa, ze kterýho má každej srandu:-)

0/0
2.6.2019 21:16

S41t30a81n92d64a 75N68o86v85á94k 8729433646364

:-)..........

Otta Zabilanský 9173 Něco k tomu rychlému požáru by nebylo, specialisto na fyziku!

0/0
3.6.2019 4:17

S85t53a62n12d53a 33N51o36v85á14k 8399963296444

:-).....Nějaký skutečný argument jak za hodinu hoří od špačka cigarety krov katedrály, by nebyl, renomovaný fyziku! ;-D;-D;-D

0/0
3.6.2019 4:19

S75t84a82n40d46a 82N33o83v27á51k 8779513296694

:-)..:-).....Nějaký skutečný argument jak za hodinu hoří od špačka cigarety krov katedrály, by nebyl, renomovaný fyziku! ;-D;-D;-D

0/0
3.6.2019 4:21
Foto

P60a74v10e74l 76V26á42v95r10a 2236925237806

pokud chcete přemýšlet, měl byste si najít lepší téma, než jednu konspirační teorii za druhou:-)

0/0
14.6.2019 14:21

J15o44s76e62f 66N56i34k20l 7116210416963

R^

+2/−1
2.6.2019 13:52

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz